19 december 2007

Fusilli met noten en gorgonzola

Een paar weken geleden gingen Hans en ik ‘uit eten’ bij iets wat door moet gaan voor een restaurant maar er op vrijdagavond uit ziet als een Mcdonalds met Italiaans eten. Het was er druk en eten moest je snel. Ondanks dat de ambiance mij niet wist te charmeren heb ik wel erg genoten van het eten. Ik heb laatst geprobeerd na te maken wat ik daar at en het was, al zeg ik het zelf, erg gelukt! Normaal gesproken doe ik niet zo moeilijk over de te gebruiken pasta, maar voor dit gerecht raad ik toch echt fusilli aan omdat de kaas dan goed aan de (kringeltjes van) de pasta blijft hangen.

Ingrediënten (voor 1 persoon):
- een goede portie fusilli
- een flink stuk gorgonzola, zeker 75 gram
- een klein handje pecannoten, gehakt
- een klein handje walnoten, gehakt
- parmezaanse kaas, een flinke schep.

Kook de fusilli en giet deze daarna af. Schep de pasta in een koekenpan en verbrokkel er de gorgonzola over. Laat de kaas smelten, maar niet te snel. Zorg dat je regelmatig alles omroert om te voorkomen dat de kaas aan de bodem van de pan bakt. Warm alles op deze manier goed door totdat de kaas bijna helemaal gesmolten is. Zorg dat er af en toe nog kleine stukjes ongesmolten kaas in zitten. Schep de noten er doorheen en warm heel eventjes mee. Schep alles in een diep bord (waardoor het langer warm blijft) en verwarm eventueel het bord een beetje voor in de oven. Schep de parmezaan eroverheen. Meteen opeten.

Wil je meer eenvoudige en snelle pasta recepten? kijk bijvoorbeeld naar de tortellini met verse spinazie en tomaatjes, de pasta met saucijsjes, salami en citroen, de spinaziepasta in drie variaties of de penne alla vodka.

Geen opmerkingen: