31 december 2006

Spinazie pasta in drie variaties

Dit gerecht at ik als student vaak. Ik wisselde de varianten af al naar gelang wat er in huis was, wat mijn budget was en waar ik trek in had. Ik zal eerst het gerecht met de spekjes beschrijven en daarna aangeven welke ingrediënten vervangen moeten worden voor andere voor de varianten.

De basis ingredienten zijn (voor ongeveer 3 personen):
- 450 gram spinazie (a la crème) uit de diepvries
- een bak champions
- 2 uien
- 2 teentjes knoflook
- peper en zout
- Italiaanse keukenkruiden
- strooikaas
- pasta voor 3 personen (liefst andere pasta dan macaronie of spaghetti)
- voeg daar voor de spekjesvariant één of twee bakjes spekjes aan toe.

Bak de in blokjes gesneden uien, de uitgeperste teentjes knoflook en de spekjes op in een koekenpan en kook ondertussen de pasta. Voeg de in plakjes gesneden champignons toe. Voeg de kruiden toe. Schep pasta op de borden en verdeel de saus eroverheen. Strooi kaas erover (liever geraspte jong belegen dan parmezaanse kaas in dit geval). En eet smakelijk!

Met gehakt
Zelfde procedure als hierboven alleen de spekjes vervangen door 300 gram rundergehakt.

Vegetarisch
Zelfde procedure als hierboven alleen het vlees vervangen door cashewnoten of pijnboompitten.

Geen opmerkingen: