02 januari 2007

Lasagne met gehakt uit een pakje

Dit is weer een variant op de andere lasanges die ik hiervoor al beschreef (de Courgette-ei lasagne en de ham-lasagne). Om een of andere onverklaarbare rede vind ik de combinatie gehakt-spinazie altijd erg lekker en als ik geen zin heb in spinazie-pasta met gehakt biedt deze spinazie lasagne vaak uitkomst. Als je de lasagne vooraf wilt maken moet je hem wel snel in de oven zetten want ik ben nog steeds bang voor het nitriet-nitraat verhaal dat je altijd bij opnieuw opgewarmde spinazie hoort, hoewel mijn zus dit verhaal onlangs naar rijk der fabelen verwees.

Ingrediƫnten voor 3 tot 4 personen:
- 400 gram gehakt
- 300 gram spinazie uit een pot (een grote pot)
- 400 ml melk
- 1 zakje Knorr of Honig mix voor lasagne
- 125 gram lasagnebladen
- 1 zakje jong belegen strooikaas

Verwarm de oven voor op 200 graden. Bak de gehakt op in een koekenpan (zonder olie, er komt al genoeg vet van de gehakt af). Vet een ovenschaal in met boter. Voeg als de gehakt gaar is de melk, en 500 ml water en de inhoud van het pakje mix toe. Warm ondertussen de spinazie op in een aparte pan. Breng de saus met de gehakt aan de kook en laat het drie minuten zachtjes doorkoken. Vul de ovenschaal om en om met een laagje saus, lasagnebladen en spinazie. Begin en eindig met een laagje saus. Strooi de geraspte kaas erover. Laat de lasagne in de oven in circa veertig minuten gaar worden.

Geen opmerkingen: