24 september 2010

Nigella's muffins met citroen en frambozen

Weer eentje van Nigella, want zij is gewoon de beste als het om baksels gaat. De hoeveelheid citroen heb ik wel aangepast, en bij mij kwamen de muffins niet goed omhoog, waarschijnlijk omdat ik bevroren frambozen heb gebruikt. Het smaakte er iig niet minder om..



Ingrediënten voor 12 stuks:
- 60 gram boter
- 200 gram bloem
- 2 theelepels bakpoeder
- 1/2 theelepel dubbelkoolzure soda
- 150 gram suiker
- 1/4 theelepel zout
- het sap van 1 anderhalve citroen
- 1,2 dl melk
- 1 groot ei
- 150 gram frambozen (liefst vers, of als niet vers dan ontdooid)

Verwarm de oven voor op 200 graden. Meng de droge ingrediënten in een kom. Smelt de boter in de magnetron. Pers de citroenen uit boven een maatbeker. Vul daarna in de maatbeker het citroensap aan met melk tot je 1,2 dl hebt. Voeg de boter toe aan het mengsel en het ei en klop even door elkaar. Meng dan de droge met de natte ingrediënten. Voeg als laatste de frambozen toe en schep ze door het mengsel. Schep dan alles in de muffinbakvorm en zet voor 25 minuten in de oven. De frambozen zakken wel wat naar beneden, maar ik vind dat geen enkel probleem. Volgens mij zijn deze muffins ook erg lekker als toetje met vanille of citroenijs.

Geen opmerkingen: