09 september 2007

Chocolade Wentelteefjes

Afgelopen vrijdag zouden we eigenlijk, na de eerste werkweek na de vakantie, neerstorten op de bank met een bord patat, een biertje en een schietfilm. Op het laatste moment bedacht ik me dat een echte maaltijd ons misschien wel een beter gevoel zou geven dan een bord patat, en dus zocht ik wat nieuwe recepten op. Dit gerecht komt uit de Delicious van september. Het is makkelijk en lekker!

Ingrediƫnten, voor 2 personen:
- 2 medium eieren
- 100 ml melk
- 1 el fijne kristalsuiker
- 10 gram boter
- 4 tot 6 sneetjes witbrood zonder korst
- 75 gram melk/ of pure chocolade
- poedersuiker

Klop de eieren, melk en suiker in een kom. Hak de chocolade. Verwarm een koekenpan op matig vuur en smelt de boter in de pan. Haal twee boterhammen, of drie als je zes boterhammen gebruikt, door de melk en leg in de koekenpan. Verdeel de gehakte chocolade over de boterhammen. Haal de laatste sneetjes door de melk en leg ze op de andere boterhammen. Druk goed aan. Draai vervolgens de wentelteefjes om en laat de andere kant in ongeveer 3 minuten bruin worden. Snijd de wentelteefjes door midden en leg op een bordje,. Bestrooi met poedersuiker.

Ik had wat klein brood en gebruikte dus zes boterhammen, maar het toetje is zo machtig dat vier boterhammen echt meer dan genoeg is. Ik gebruikte pure chocolade, maar met melkchocolade is het denk ik ook erg lekker. En wellicht dat dit zelfs met een goede berg hagelslag ook is te maken, ik zal het eens proberen…

Geen opmerkingen: