21 maart 2007

Pasta al pollo dolce

In mijn studententijd at ik regelmatig bij een klein restaurantje waar ze voor weinig geld de heerlijkste (in de magnetron opgewarmde) pastaschotels verkochten. Mijn lievelingsgerecht was een schotel met perzik en kip. Ik heb geprobeerd hem zelf na te maken en het was aardig gelukt..

Ingrediƫnten (voor 2 personen met honger):
- 300 gram fusilli of penne
- 2 kipfiletjes, in kleine blokes gesneden
- een bakje champignons
- 125 gram castello blue of blauwe roombrie (of andere smeltende blauwe kaas)
- evt een paar plakken roombrie
- een scheut slagroom, ik denk zo'n 100 ml (nee, je wordt niet dun van dit gerecht!)
- een scheut perziksap
- een paar druppels hot pepper sauce
- peper zout en knoflook en evt wat italiaanse keuken kruiden.

Kook de pasta en giet daarna af. Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de champignons in plakjes en de kip in kleine blokjes. Doe de kipblokjes in een schaaltje en bestrooi met wat zout, flik veel peper en een paar druppels hot pepper sauce. Meng alles goed door elkaar en laat even intrekken. Wees niet zuinig met de peper en de saus, de kip hoort pittig te zijn. de laatste keer dat ik dit gerecht maakte, heb ik flink wat pepper sauce toegevoegd, en toen was de kip het allerlekkerst.
Pers een teentje knoflook uit boven een hete koekenpan met wat olie. Bak de knoflook op en voeg de kipblokjes toe en bak aan. Snijd ondertussen de perziken in reepjes. Voeg daarna de champignons toe en een scheut slagroom en een scheut perziksap uit het perzikenblik. Voeg als laatste de perziken toe en bak ze even mee. Meng de pasta door de saus. Doe alles in een ovenschaal en snijd de blauwe kaas in repen. meng de helft door de pasta en leg de andere helft bovenop de pasta. Vul desgewenst nog aan met wat plakken pittige brie. Zet tien minuutjes in de oven op 200 graden en smullen maar! Ik Blijf een fan van warme perziken en blauwe kaas!
Extraatje: Strooi wat vers geraspte parmesaanze kaas over de shcotel voordat je hem in de oven zet. Alleen als je de kaas toch hebt liggen hoor!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lees het hele blog, pretty good

Anoniem zei

Patamania in Leiden, kan niet missen, Pollo dolce was ook mijn favoriet daar in dat restaurant.