30 maart 2008

Ei aan brood

Dit lunchgerecht maakt Hans vaak op zaterdag voor mij. Zeker na een eind hardlopen is dit goddelijk. Het recept is een echt familierecept, mijn schoonmoeder maakte het vaak voor haar kinderen. En eigenlijk is het een beetje geheim. Maar Hans heeft het recept toch voor me opgeschreven. En eerlijk gezegd, ik weet nu ook hoe je het moet maken, maar zo lekker als hij het maakt lukt me nog steeds niet.

Ingredienten:
- klontje boter of kruidenboter
- 2 witte boterhammen
- 3 eieren
- peper en zout

Beetje boter (evt. beetje kruidenboter) laten smelten in de pan. Twee witte boterhammen in de pan leggen, boter even laten intrekken. De boterhammen omdraaien als ze enigszins verkleuren. In een schaal 3 eieren kloppen tot het één massa geworden is 2/3 van de inhoud van de schaal over de eieren schenken. Met een vork de boterhammen helemaal insmeren met ei. Zout en peper toevoegen. Na een paar minuten bakken de boterhammen omdraaien
de laatste 1/3 ei uit de schaal toevoegen, wederom ei uitsmeren over boterhammen zout en peper toevoegen. Goed opbakken. En dan in zijn woorden: 'serveren. smikkelen'. Nog lekkerder vind ik het als hij wat strookjes ontbijtspek laat meebakken..

Geen opmerkingen: