20 maart 2008

Bananen-kersenmuffins met witte choclade

Weer een van Nigella. Ik weet niet meer precies welk boek wat ik heb de hoeveelheden al lang geleden aangepast naar mijn eigen smaak. Helaas heb ik er geen foto van, maar zodra onze oven gemaakt is zal ik deze muffins weer eens maken..

Ingrediënten (voor 1 plaat muffins):
- 125 gram boter
- 200 gram fijne kristalsuiker
- 1 theelepel vanille-extract
- 2 rijpe bananen
- 4 eetlepels zure room
- 2 grote eieren
- 1 theelepel dubbelkoolzure soda
- 1/2 theelepel bakpoeder
- 300 gram bloem
- 40 gram kersen uit een pot, gehakt
- 75 gram witte chocolade
- muffinplaat voor 12 muffins

De oven voorverwarmen op 180 graden. Eigenlijk zijn muffins heel makkelijk. Meng eerst alle natte ingrediënten (behalve de kersen) door elkaar en vervolgens in een aparte kom alle droge ingrediënten. Meng vervolgens deze twee mengsels door elkaar met een vork. Doe er de kersen bij, meng zoveel dat ze goed verdeeld worden door het beslag, maar niet zo dat het hele deeg rood is. Schep alles in de muffinvormen en zet in de oven. Ongeveer 20 minuten op 180 graden, even checken of ze echt gaar zijn met een satéprikker.

Geen opmerkingen: