28 december 2006

Lovedish

Dit recept maak ik sinds mijn studententijd heel regelmatig. Ik kreeg het recept eens van een (toen nog geen) ex-vriendje die het toen al de 'lovedish' noemde. Het is makkelijk en met name door de bladerdeeg en de warme perziken ook erg lekker. Op de foto is niet goed te zien hoe lekker het gerecht eigenlijk is, wellicht dat ik er nog eens een foto van maak als het eten op het bord ligt..

Ingredienten voor 2 personen:
- een groot blik perziken
- twee kipfiletjes
- een bak champignons
- een pakje Boursin of iets vergelijkbaars
- een pakje bladerdeeg
- klein beetje boter

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij de kipfilet, de champignons en de perziken in stukjes. Bak de kipfilet op in een koekenpan. Doe de champignons erbij. Voeg ook peper, zout en Boursin toe. Bekleed de ovenschotel (ingevet met boter) met de bladerdeeg. Ik maak de bladen altijd nat met lauw water zodat ze goed buigzaam zijn en mooi bruin worden in de oven. Giet het kipmengsel in de ovenschaal met bladerdeeg en dek de boel af met bladerdeeg. Zet ongeveer twintig tot dertig minuten in de oven totdat de bladerdeeg bruin is.

Geen opmerkingen: